Główna treść strony Deklaracja Dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta i Gminy w Serocku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Izby Pamięci w Serocku.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • wśród opublikowanych dokumentów 1 plik PDF nie posiada warstwy tekstowej - plik zostanie dostosowany;
  • wśród opublikowanych grafik 384 zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy - opisy będą sukcesywnie uzupełniane;
  • w strukturze serwisu istnieje 14 podstron, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony) - nazwy podstron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane.

Treści nieobjęte przepisami

  • 329 zdjęcia bez opisu alternatywnego lub z opisem jednowyrazowym, które zostały dodane przed dniem 23.09.2018 r.
  • 4 pliki PDF bez warstwy tekstowej, które zostały dodane przed dniem 23.09.2018 r.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Plik PDF zostanie dostosowany. Opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane. Nazwy podstron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane.

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do {IMIĘ_I_NAZWISKO_OSOBY_LUB_NAZWA_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_ODPOWIEDZIALNEJ_ZA_KONTAKT_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-kontakt" znacznika HTML <span>} - mejlowo {ADRES_POCZTY_ELEKTRONICZNEJ_OSOBY_LUB_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_DO_KONTAKTU_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-email" znacznika HTML <a>} lub telefonicznie {NUMER_TELEFONU_DO_OSOBY_LUB_KOMÓRKI_ORGANIZACYJNEJ_DO_KONTAKTU_W_SPRAWIE_DOSTĘPNOŚCI_CYFROWEJ} {wyedytować link - nie usuwać atrybutu "id" o wartości "a11y-telefon" znacznika HTML <a>}.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

{przykładowy opis z ministerialnych wytycznych}Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • {SKARGA_IMIE_NAZWISKO_KIEROWNIKA_PODMIOTU} - {SKARGA_STANOWISKO_KIEROWNICTWA_PODMIOTU},
  • Dane teleadresowe: Urząd Miasta i Gminy w Serocku, ul. Rynek 21, 05-140 Serock, tel.: 
  • Adres e-mail: {SKARGA_ADRES_EMAIL} {wyedytować link}.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

{należy podać informacje dotyczące dostępności architektonicznej; wyczerpujący opis dostępności architektonicznej powinien odpowiadać na pytania:}

{czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje;}

{w jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku;}

{czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą;}

{czy schody wyposażone są w poręcze;}

{czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami;}

{czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla;}

{czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe;}

{czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami;}

{czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami;}

{czy są i gdzie się znajdują tyflomapy;}

{czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla;}

{czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych;}

{informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.}

{W tej sekcji można podać także inne informacje skierowane do osób z niepełnosprawnościami, na przykład sposób dojazdu komunikacją miejską czy zdjęcie budynku, którego dotyczy opis, informacje o dostępności architektonicznej innych (niż siedziba) budynków podmiotu.}

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

{W opisie konieczne jest podanie informacji o możliwości (lub jej braku) skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego w kontakcie z podmiotem za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.}

{Dobrą praktyką jest podanie w tej sekcji linków do informacji o danym podmiocie przygotowanych w formacie łatwym do czytania i rozumienia (tzw. ETR) oraz przetłumaczonych na polski język migowy.}

{Można także podać inne informacje istotne dla sprawnej komunikacji z podmiotem osób z niepełnosprawnościami, np. informację o zamontowanej w budynku pętli indukcyjnej.}

Powrót do topu strony